Dalīties pa īstam!

Mazliet pēc ragulopa izskatās šis ritenītis, kas ir par mazu pieaugušam, bet par lielu bērnam. Tātad, teorētiski der abiem.

Jāteic, ka esmu liels sharing economy piekritējs. Respektīvi, ekonomikas principa, kad tev pašam lietas nepieder, bet Tu aizņemies tās uz laiku, palieto, samaksā un atstāj lietošanā citiem. Aizvien jauni dalīšanās koncepti tiek radīti, bet visizteiksmīgāk Berlīnē tas ir redzams transporta nozarē. Berlīnē ir trīs lieli automašīnu sharing piedāvātāji un vismaz divi mazāki, vismaz divi elektrisko skūteru piedāvātāji un vismaz četri riteņu izīrētāji. Atšķirībā no īres, kad tu braucekli paņem punktā A, veic savas tūres un atstāj to atkal punktā A, vai šad tad punktā B, automašīnu vai riteni Tu vari paņemt no punkta Ķ un atstāt to punktā Š, pie noteikuma, ka šie abi atrodas legālā zonā. Geofencing sauc tehnoloģiju, kad katrs braucamais ir aprīkots ar gps, un ir precīzi noteikta teritorija, kurā šis braucamais var atrasties un kur nē.
Automašīnu šēringu lietoju regulāri. Tuvojoties siltajai sezonai, pilsētā ir saradušies ļoti daudz riteņu, kuri domāti šēringam. Visuzkrītošākais ir mobike koncepts, un uzņēmums sola tuvāko mēnešu laikā pilsētu “piepludināt” ar 10.000 oranžīgiem maziem ritenīšiem, kuri braukšanai neesot diez ko ērti, taču lēti un daudz kur dabūjami. Pusstunda maksā 1 eiro, neierobežota lietošana mēnesī – nepilnus 20 eiro. Pusstundas laikā par 1 eiro var tikt pietiekami tālu. Sabiedriskajā transportā īsais brauciens – respektīvi maksimāli 6 autobusa pieturas vai 2 metro pieturas – maksā 1,70 EUR. Normālā biļete vienā virzienā Berlīnē maksā 2,80 EUR. Sevišķi, ja ir daudz darīšanu pilsētas centrā, kur ar parkošanos ir mūžīgas problēmas, šis ir lēts un ērts parvietošanās variants.
Milzīgais īres riteņu skaits gan rada sava veida šēringa inflāciju – ir sajūta, ka tie kļūst aizvien bezvērtīgāki.
Mūsu rajonā gan pašlaik šo riteņu tikpat kā nav. Un tā ir problēma visā šēringa principā – ir pilsētas daļas, kurās ir ļoti daudz šo pārvietošanās līdzekļu, un citi, kuros tos ir grūti “samedīt”.
Ja esat nonākuši Berlīnē, izmēģiniet riteņus. Labais riteņu celiņu tīkls ļoti atvieglo pilsētas iepazīšanu ar divriteni.

Advertisements
This entry was posted by tuurists.

One thought on “Dalīties pa īstam!

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: